«ألا إنَّ جَبْرَئیلَ خَبَّرَنی عَنِ اللَّهِ تَعالی بِذالِکَ وَیقُولُ: مَنْ عادی عَلِیاً وَلَمْ یتَوَلَّهُ فَعَلَیهِ لَعْنَتی وَ غَضَبی»


«هان! آگاه باشید جبرئیل از سوی خدا خبرم داد: هر آن که با علی بستیزد و بر ولایت او گردن نگذارد، نفرین و خشم من بر او باد!»
رسول خدا صلی‌الله علیه و آله مخالف امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام را هم لعن کرده‌اند و هم مستحقّ خشم خدا دانسته‌اند.
ایشان سپس می‌فرمایند که جبرئیل از طرف خداوند تعالی بر من نازل‌شده و بر من خبر داد (درواقع این حدیث قدسی است):
«مَنْ عادی عَلِیّاً وَلَمْ یتَوَلَّهُ»: کسی که با علی دشمنی کند و ولایت او را نپذیرد، پس بر او باد لعنت و غضب من.
این جواب کسانی که امروزه خیلی هم مشهور شده می‌گویند: چرا لعن؟ چرا خشم؟ چرا حذف؟ چرا طرد؟ اشاره‌ شد که لعن و طرد مسأله‌ای فطری است.
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله که آورنده‌ی قانون و دین هستند نیز این مطلب را در احادیث، به‌طور مفصّل و محکم فرموده‌اند. هم‌چنین واژه‌ی لعن و غضب هم در قرآن و هم در روایات مکرراً آمده است.


والسّلام عليكم و رحمة الله و بركاتُه