به نام خداوند همه مِهر مِهروَرز
وَ لَقَبْلَهُ ما حَلَّتْ بِاَنْبِیاءِ اللّهِ وَ رُسُلِهِ، حُكْمٌ فَصْلٌ وَ قَضاءٌ حَتْمٌ، {وَ ما مُحَمَّدٌ اِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَاِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى اَعْقابِكُمْ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلى عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّهَ شَیئاً وَ سَیجْزِى اللّهُ الشّاكِرِینَ} و لقبْله ما حلّتْ بِانْبِیاءِ اللّه و رسلِهِ، حكْمٌ فصْلٌ و قضاءٌ حتْمٌ، {و ما محمّدٌ اِلاّ رسولٌ قدْ خلتْ مِنْ قبْلِهِ الرّسل أفاِنْ مات أوْ قتِل انْقلبْتمْ على اعْقابِكمْ و منْ ینْقلِبْ على عقِبیهِ فلنْ یضرّ اللّه شیئاً و سیجْزِى اللّه الشّاكِرِین}
حضرت زهرا عَلَیهِاالسَّلَامُ سپس اشاره میفرمایند این موضوع در کتاب خدا نیز آمده است:
وَ لَقَبْلَهُ ما حَلَّتْ بِاَنْبِیاءِ اللّهِ وَ رُسُلِهِ، حُكْمٌ فَصْلٌ وَ قَضاءٌ حَتْمٌ، {وَ ما مُحَمَّدٌ اِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَاِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى اَعْقابِكُمْ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلى عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّهَ شَیئاً وَ سَیجْزِى اللّهُ الشّاكِرِینَ[1]}
و نیز كتاب خدا آورده است، آن چه را براى پیامبران و فرستادگان گذشته روى داده كه حكم و قضاى حتمى الهى است، {و محمّد _صَلَّىاللَّهُعَلَیهِوَآلِهِ_ نیست مگر فرستادهى خدا كه پیش از او نیز پیامبرانى آمده و در گذشتهاند؛ پس آیا اگر او وفات كرد یا كشته شد، به گذشتهى جاهلى خود بر مىگردید و مرتد مىشوید؟ و آن كس كه به گذشتههاى خود بر گردد و مرتد شود، براى خداوند زیانى نخواهد داشت و خداوند به زودى سپاس گزاران را پاداش خواهد داد.}
در خود خطبه غدیر هم پیامبر اکرم صَلَّىاللَّهُعَلَیهِوَآلِهِ همین مضمون آیه را اما با کلام خودشان میفرمایند که اگر من کشته شوم یا بمیرم، شما به عقب بَرمیگردید؟ و سپس فرمودهاند که اولین از شاکرین و صابرین در میان شما، علی امیرالمؤمنین عَلَیهِالسَّلَامُ است.[2]
وَالْحَمْدُ للَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ
[1]آلعمران (3) آیه 144
[2] اشاره به جملهی فراز ششم خطبه غدیر {اَ فَاِنْ مِتُّ اَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلى اَعْقابِكُمْ ؟ وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئاً وَ سَیَجْزِى اللَّهُ الشّاكِرینَ الصّابِرینَ.}